דרעי ביום שאחרי: "ישי לקח מש"ס פחות קולות ממה שאמנון יצחק לקח" • האזינו

    דוד לזר No Comments on דרעי ביום שאחרי: "ישי לקח מש"ס פחות קולות ממה שאמנון יצחק לקח" • האזינו
    11:01
    27.05.24
    עפר גדנקן No Comments on ניילון נצמד של סנו– גליל באורך 150 מ' לשימוש יעיל וחסכוני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה לאחר סגירת הקלפיות נראה כי בש"ס לא לוקחים קשה במיוחד את הנפילה הדרמטית מ-11 מנדטים ל 7.

    הערב (רביעי) התארח יו"ר ש"ס אריה דרעי ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' שסיפר כי "הקב"ה עשה לנו נס גדול בבחירות האלו, היום הלכנו לקברו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ואמרנו שם 'נשמת כל חי'".

    דרעי הסביר למימרן כי העובדה שמפלגתו של ישי לא עברה את אחוז החסימה היא נס גלוי, "הציבור הספרדי לא בנוי למחלוקות, לא יודעים לנהל מחלוקת, והדבר הזה פגע בנו מאוד", לדבריו "כשיש מחלוקת יש שתי דרכים לסיים אותה, דרך אחת להגיע לפשרה – דבר שניסינו לעשות בשנתיים האחרונות, ודבר שני זה מה שקרה אמש".

    "אם הם היו עוברים את אחוז החסימה, המחלוקת הייתה הופכת להיות חורבן ליהדות הספרדית, כי היו פתאום שתי מועצות ונציגים שונים במועצות המקומיות, אבל כעת היה נס שגרם לזה שיהיה שלטון ברור".

    דרעי אמר כי הוא קורא לכל הרבנים מכל העדות להתאחד תחת תנועת ש"ס, "אני מכבד את כולם ואין לי חלילה נגד אף אחד שום דבר, גם לא נגד העדה הטונסאית, אנחנו לא מבדילים בין שום עדה ועדה", אמר יו"ר ש"ס.

    כמו"כ סיפר יו"ר ש"ס למימרן כי הוא שילם מחיר יקר וכי הוא עבר ביזיונות ועלבונות בכל יום ויום, לדבריו, "הכל היה שווה בשביל להגיע למצב של סולת נקייה".

    לדבריו של דרעי, למרות איבוד כמה מנדטים לש"ס, הבחירות האלו הם ניצחון גדול, "הרי טבע האדם לשכוח את מה שהיה, שכחנו למה הממשלה התפרקה, אנחנו היינו שהגורמים המרכזים שפירקו את הממשלה וכל זה בגלל הגזירות הקשות של לפיד- גזירות שפגעו קשות במגזר בחרדי ובשכבות החלשות, חלילה אם היינו ממשיכים ככה עוד שנתיים. אברכים הגיעו לפת לחם".

    "ניצחנו בדבר הזה בגדול. לפיד ירד מ-19 מנדטים ל-11 ובקרוב הוא יהיה באופוזיציה, גם בנט התחיל את מערכת הבחירות עם 18 -17 מנדטים, והנה היום הוא עם 8 בלבד", לדבריו של דרעי, "ש"ס ויהדות התורה יהיו בממשלה הבאה בעמדות מפתח".

    לאן הלכו כל אותם אלפי קולות של ש"ס?, "ברור שהם הלכו ברובם לליכוד, וזה בגלל שנתניהו הכניס את כולם לפאניקה בחכמה גדולה – בגלל הרדיפה של השמאל ושל האמריקאים, והוא היה בבחינת 'אלוקים יבקש את נרדף', ומתחת לאף שלנו לקחו לנו 3-4 מנדטים".

    דרעי מספר שעל פי בדיקה אישית שלו, "בריכוזים החרדים לא ירדנו בכלל במספר הקולות, וזאת למרות ש'יחד' ניסו לקחת לנו קולות בכוח, מה שקרה בשטח זה שעולם התורה לא נפגע מהבלבול שישי יצר".

    "באזורים המסורתיים הלכו רבים לליכוד בגלל הפחד מהשמאל ובגלל העובדה שהמחלוקת בציבור הספרדי הצליחה לטנף את המושג של תנועת ש"ס על ידי פרסום קלטות מחיי מרן זצ"ל ועוד".

    לדבריו של דרעי, "בתכלס, על בדיקה שלנו, 'יחד' לקחה מש"ס פחות קולות ממה שאמנון יצחק לקח, ישי לקח מאתנו 20,000 קולות, ואפילו אמסלם לקח מאיתנו כפול קולות ממה שישי לקח".

    במסיבת עיתונאים שקיים היום – הוסיף דרעי ואמר כי "שאפו לנתניהו ששתה את קולות הימין, לא בקשית, בבליעה, בלי ששמנו לב. הייתי משוכנע ביום הבחירות שנביא לפחות 10 מנדטים".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות